U okviru programa podrške “Aktivni građani, bolje društvo” konzorcijuma nekoliko organizacija civilnog društva, 15. i 16. marta 2023. godine, u sali Biblioteke “Dr Milan Budimir”, održana su dva jednodnevna treninga o osnovnim koracima u javnom zagovaranju i prikupljanju sredstava. Treninzi su bili namenjeni profesionalno angažovanim licima u lokalnim organizacijama Saveza slepih Srbije. Trener je bio Igor Jojkić, iskusni master medija i komunikacije, čiji su polaznici do sada bili predstavnici javnog, civilnog i poslovnog sektora.
Pored video prozentacije, trening je bio u potpunosti dostupan slepima i slabovidima, budući da se gospodin Jojkić trudio da sve što se moglo videti na video bimu verbalizuje. Prisutni su bili u prilici da kroz interaktivni rad dobijene informacije o koracima javnog zagovaranja i prikupljanja sredstava primene putem grupnih vežbi. Učesnici su dobili priliku da diskutuju o svakom koraku javnog zagovaranja i prikupljanja sredstava i da navode primere iz rada svojih organizacija i lokalne zajednice u kojima bi se ti koraci mogli primeniti. Tako smo se mogli bolje upoznati sa osnovnih šest koraka javnog zagovaranja: izbor teme, opis jednog problema u okviru te teme, jasno definisanje cilja, prepoznavanje ciljne javnosti, baza podrške i metodi komunikacije koje ćemo koristiti tokom procesa javnog zagovaranja. Javno zagovaranje je set ciljanih akcija usmerenih ka donosiocima odluka radi ostvarivanja promene nekog trenutnog stanja. Svaka kampanja koja ima za cilj odnosno rezultat ostvarivanje neke promene može se smatrati kampanjom javnog zagovaranja. Javno zagovaranje je samo jedan od načina za osnaživanje kapaciteta organizacija civilnog društva na svim nivoima, ali je prepoznat kao veoma značajan. U ova dva dana učešće je uzelo 20 lokalnih organizacija i predstavnici Saveza slepih Srbije, što se poklapa sa rezultatima ankete koju je Savez slepih Srbije proveo sredinom prošle godine, a odnosi se na zainteresovanost o sticanju novih saznanja iz oblasti javnog zagovaranja i vođenja javnih politika.